CERTIFICAREA KOSHER

kosherPrintre produsele oferite de Mondicaffè clientilor sai, se gaseste si Giubileo Kosher for PassoverParve, o cafea speciala, macinata, 100% Arabica, acesteia fiindu-i atribuita Certificarea Kosher de catre Rabinul Umberto Piperno.
Desi pentru multi este un termen necunoscut, in lume acest fenomen ia amploare de la an la an. Tot mai multa lume cauta acest tip de produse cu Certificare Kosher, datorita calitatilor lor.
Cuvantul "kosher" deriva din evreiescul "kasher" care inseamna "potrivit" sau "pur"; in esenta, Kosher se refera la un set de reguli culinare ce isi au originea in Biblia evreiasca sau Vechiul Testament, privind atat selectia, dar si prepararea mancarii. In comert, mancarea de tip kosher, atunci cand e vanduta in magazine trebuie sa aiba un certificat emis de un rabin care a supravegheat producerea sa si ii poate atesta puritatea.

 

La nivel mondial se constată o reorientare către alimentaţia sănătoasă, către produsele tip kosher, nu numai de către comunităţile religioase cât şi de către alte persoane nemotivate religios. Explicaţia constă în faptul că în cazul produselor kosher nu sunt acceptate organismele modificate genetic şi hibrizi proveniţi de la specii diferite şi, mai mult de atât, sunt supuse unor inspecţii riguroase, de încredere.
Pentru ca mancarea sa treaca "testul rabinului", ea trebuie inspectata de un "mashgiac"; acesta verifica toate ingredientele in parte dar si echipamentul folosit la prepararea mancarii, urmand ca apoi sa fie respectate niste reguli stricte stabilite in urma cu mai bine de 3000 de ani. Daca produsele indeplinesc toate criteriile, sunt certificate ca fiind kosher de una din organizatiile de tip "kashruth", si primesc o eticheta care li se ataseaza.
Controalele alimentelor kosher sunt riguroase şi cuprind întregul flux; astfel se acordă importanţă inclusiv distrugerii deşeurilor animale sau vegetale pentru a nu fi utilizate în alte industrii, considerând că ar conduce la obţinerea de produse nocive.
Costurile pentru obţinerea certificării kosher sunt importante, cele mai mici fiind pentru industria vegetală, iar cele mai mari pentru producerea de vinuri şi în domeniul procesării cărnii. Acesta este şi motivul pentru care produsele “curate” se vând la preţuri mult mai mari comparativ cu cele non-kosher. Consumatorul obişnuit al produselor kosher cheltuie cu 47% mai mult decât consumatorul non-kosher. În industria alimentară, produsele kosher reprezintă sectorul cu creşterea cea mai rapidă, cu o rată a creşterii de 12,5% anual. Puse unul lângă altul pe un raft, produsele kosher se vând cu 20% mai bine decât produsele concurente non-kosher, potrivit publicaţiei internaţionale a consumatorului kosher „Kosher Spirit”.
Conform statisticilor existente, 44% din producţia kosher (mâncare, băutură, condimente etc) este cumpărată de evrei, 19% de musulmani, iar diferenţa de 37% de către cei fără apartenenţă religioasă care acordă o importanţă deosebită stilului de alimentaţie.
Cele trei categorii de bază ale alimentaţiei kosher cuprind: carne, lactate şi pareve sau parve (acestea nu conţin carne, lactate sau derivate ale acestora, şi nu au fost gătite sau amestecate cu carne sau lactate).

 

Sondaj
cum ai ajuns la noi?